torsdag 8 februari 2018

Böckerna som stått längst på min TBR hylla

Hej allihopa! Idag är det torsdag, vilket inte är tisdag, men nära nog i min smak för att fortfarande kunna köra veckans TTT. Den här veckan tar vi nämligen tillfället i akt att prata om alla de där böckerna som stått olästa på hyllan i en hel evighet. Jag vet inte hur det är mer er andra, men jag har alla mina olästa böcker samlade på ett ställe i min bokhylla, och när jag började gå igenom dem alla inför det här inlägget insåg jag en grej: En skrämmande stor del av böckerna är köp från tidigare års bokreaor. De allra flesta faktiskt. Så det kan ju vara en lärdom att ta med sig nu när det bara är några veckor kvar till årets bokrea. Men okej, låt oss börja.



Blodröd måne av Benjamin Percy
Bokrea köp, och ett väldigt impulsivt sådant med tanke på att jag såhär i efterhand inte riktigt kan komma underfull med varför jag köpte den. Eller okej, jo det kan jag. För att den handlar om varulvar (vilket var typ min favoritsak att läsa om för ca fyra/fem år sedan, döm mig inte) och (förmodligen) var superbillig. Så för 15:åriga Kimberly var den ett kap. Och, helt ärligt, verkar den fortfarande superspännande - den är bara så tjock att jag aldrig riktigt lyckats ta tag i den liksom. Men en dag (kanske).

Och så levde de lyckliga av Lucy Dillon
Bokrea köp här med. Dock, ett bra sådant. Planerar faktiskt att läsa denna - lovar och svär. Är bara så tjock. Men ska komma till den. Förr hellre än senare.

Tango för vilsna själar av Lucy Dillon
Vet faktiskt inte hur jag fick tag på denna. Någon rea var det i alla fall. Lite dumt av mig att köpa en till Lucy Dillon bok när jag redan hade en oläst hemma. Men något med historien och att den cirkulerar omkring dans övertalade mig. På senare dagar har jag dock hört att det inte är Dillons bästa verk, vilket gjort mig lite mer tveksam till att plocka upp den. Men så småningom så.

Blunda och hoppa av Sarah Dessen
Bokrea köp. Vill dock läsa den här, påriktigt, så mycket annat har bara kommit i vägen. Men planerar definitivt att läsa den, i sommar kanske, Dessen är ändå en av mina favoritförfattare.

Odinsbarn av Siri Pettersen 
Också bokrea köp. Egentligen gav jag väll under för hypen och för att ca alla som läst den här boken gillat den, men nu när jag väl har den i min bokhylla ser den så stor och komplicerad ut jag aldrig känner att jag orkar ta mig an den liksom. Men det ska väll det också ske, förr eller senare.

Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler
Bokrea köp här med. För att framsidan var fin, och historien lät fin (och mest troligen också för att priset var fint) - men tänker faktiskt garanterat läsa denna, det har bara inte blivit av än. Har faktiskt i princip bara hört bra saker om boken, och Lavender Lit har sällan gjort mig besviken med sina titlar så ska definitivt ge den en chans när jag har lite tid över (Gud vet när det blir dock).

Mitt liv & jag av Cecelia Ahern
Ännu ett bokrea köp och kan för mitt liv faktiskt inte komma på en särskilt bra anledning till att jag fortfarande har kvar den här i bokhyllan, förutom såklart att Cecelia Ahern är författaren som skrivit Love, Rosei och P.S I Love You och andra galet romantiska böcker, vilket får mig att tänka att kanske är den värd att läsa ändå. Trotts det har jag inte direkt känt mig särskilt sugen på att plocka upp den sedan jag köpte den för flera år sedan. Och ja, kanske bevisar det att jag har ett problem med att göra mig av med böcker. De kan stå att damma i en hel evighet utan att jag ens ägnar dem en blick i bokhyllan, men när någon sedan kommer och påstår att det kanske är dags att skänka bort någon av dem blir jag alldeles till mig och tänker ”men en dag vill jag kanske läsa den, då är det ju dumt att göra sig av med den nu”. Vill ogärna skiljas från titlar jag inte ens gett en chans. Om det är ett problem kan ju diskuteras. Hur som helst är det den mest troliga anledningen till att Mitt liv & jag fortfarande står kvar i bokhyllan nästan ett halvt decennium efter att jag impulsköpet den på bokrean (Herre Gud, tiden går så fort).

Så, det där var de böckerna jag haft stående i min bokhylla som längst. Nu vill jag jättegärna höra era åsikter, vilka av dessa är värda att läsa? Och vilken borde jag ta mig an först? Dela med er i kommentarerna! Och ha en bra kväll allesammans. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: