tisdag 24 oktober 2017

Unika boktitlar

Idag är det tisdag igen mina vänner, och veckans TTT tema är unika boktitlar. SÅ TAGGAD på det här temat. Älskar unika boktitlar. Ju längre och mer poetiska, desto bättre. Sen är väl unika en tolkningsfråga, eftersom få böcker har exakt samma namn som någon annan, vilket gör dem unika, men många ändå är väldigt lika. Men jag tänkte helt enkelt bara lista några av mina annorlunda favorit-titlar som i alla fall jag tycker sticker ut lite extra. Så får ni själva välja om ni tycker de är unika eller inte.

Vill bara också passa på att påpeka att jag inte läst alla dessa, men de räknas ändå, eller hur? Dessutom råkade det kanske bli lite fler än tio. Kunde inte riktigt hålla mig.


  • Allt det vackra är inte förstört av Danielle Younge-Ullman
  • 
The Strange and Beautiful Sorrow of Ava Lavender av Leslye Walton
  • The Fault in Our Stars av John Green 
  • Himlen börjar här av Jandy Nelson
  • Igen normal står i regnet och sjunger av Sara Ohlsson
  • History is All You Left Me av Adam Silvera
  • Allt som blir kvar av Sandra Beijer 
  • Som stjärnor i natten av Jennifer Niven
  • Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg
  • Turtles All the Way Down av John Green
  • Om hundra dagar ska jag dö så satans vackert att du vill följa med av Johanna Nilsson
  • We Were Liars / Kanske är det allt du behöver veta av E. Lockhart 
  • The Rest of Us Just Live Here av Patrick Ness 
  • All the Crooked Saints av  Maggie Stiefvater

Sådär, det var allt för mig denna tisdag. Skulle säkert kunna leta fram en hel drös till med boktitlar jag fastnat lite extra för, men kände att det kanske var dags att runda av här. Dela gärna med er av vilka unika boktitlar som hamnar bland era favoriter i kommentarerna, så hörs vi snart!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: