tisdag 5 september 2017

Och så var pausen äntligen slut

Vet ni vad?

JAG HAR LÄST UT EN BOK! En hel bok, från pärm till pärm, utläst! Alltså äntligen!! Har inte läst ut en enda bok sedan mars, vilket är helt jäkla galet - fram tills nu. För nu har jag gjort det. I förgår så bara satte jag mig ner och plöjde igenom nästan 100 sidor på en kväll (vilket var sååå skönt) och sedan i morse så läste jag ut de resterande 30 sidorna av boken. Så nu har jag läst ut en bok. Det känns ärligt talat så jävla bra.

Hela sommaren har jag försökt läsa, men det har bara blivit några sidor här och där. Jag har dessutom hoppat en hel del mellan böcker för att inget liksom riktigt verkade intressant. Sedan i augusti så trillade några recensionsexemplar från Modernista ned i min brevlåda, varav ett jag hade bett om i början av året men helt glömt bort, och plötsligt kände jag mig lite skyldig. För att här skickar ett förlag böcker till mig trotts att jag inte recenserat någon av de senaste böckerna de skickade hem till mig, trotts att jag knappt bloggat alls det senaste halvåret.

Det var då det också slog mig att jag knappt bloggat på ett helt halvår. Jag som ändå älskar att blogga. Allt pågrund av att jag inte läst ut en enda bok på flera månader, jag som också älskar att läsa. Och då bestämde jag mig för att det fick vara nog. Så jag plockade upp den av böckerna de skickade som jag hade bett om, Midnattskronan av Sarah J. Maas och började läsa.

Sen tog det mig en hel månad att faktiskt läsa ut boken, men det är inte det viktiga. För jag gjorde det. Jag avslutade den. Och nu sitter jag här igen och bloggar och det känns för jäkla bra. Jag har redan påbörjat en recension som borde dyka upp i slutet av veckan eller i början på nästa - har fullt upp med jobb och diverse annat resten av veckan så ni får vänta några dagar extra. Men snart så!

Och hörni, det känns skönt att vara tillbaka.

Kram,
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: