måndag 13 mars 2017

Läsuppdatering v.10

Förlåt hörni, jag är sämst på att blogga för tillfället. Verkligen så himla dålig. Det värsta är att jag typ inte ens läser någonting just nu heller. Känns som om allting bara lite stannat av, jag har liksom ingen tid. Jag vet inte vart den tar vägen, men slut tar den - fort som fasen. Det kan i och för sig bero på att jag har jobbat mycket mer än jag brukar de senaste veckorna - och på att jag har ganska så mycket plugg. Och på att jag har börjat övningsköra igen... Så mycket att göra, och så lite tid att göra det på.

Känner att jag håller på att hamna i en lässvacka också - även när jag får lite tid över känner jag liksom ingen lust att läsa. Usch, känns inte som att jag har tid för en lässvacka, irroniskt nog. Har ni tips på hur man tar sig ur lässvackor, så är de väldigt uppskattade.

Vad jag dock har gjort den här veckan (utom att jobba och övningsköra och plugga) så har jag gått på bio och sett den nya King Kong filmen. Om jag ska vara helt ärlig var det kanske inte hundra procent mitt val att se just den, men till min förvåning var den överraskande bra. Rekommenderar faktiskt om man vill ha en lite mer lättsam action.

Och! Jag såg även Shadowhunters-finalen! Låt mig säga detta: Säsong 2 är helt klart mycket bättre än säsong 1. Hur bra är den jämfört med boken? Nja sådär kanske, men som tv-serie har den utvecklats väldigt mycket i mina ögon. Inte alls lika stel längre, vilket är ett stort plus. Ser faktiskt verkligen fram emot att få se fortsättningen på säsong 2 senare i höst (om det är då den kommer ut?)!

Och x2 - höll ju helt på att glömma, men mello finalen var ju igår! Självklart, inbitet mello-fan som jag är, kollade jag. Tycker helt okej om Robin som vinnare, även om jag kanske personligen höll lite mer på Nano. Bästa under hela programmet var ju dock SKAM-parodin. Så klockren. Tycker programledarna gjorde ett himlans fint jobb också, en eloge till dem. Bara ett år nudå tills vi kör igen (mello referens, snälla säg att någon fattade den).

Det var nog det mest intressanta som jag har att berätta om för er. Läsningen ligger ungefär på samma ställe som den gjorde vid min senaste läsuppdatering. Jag har kommit lite längre i Ingenting och allting, men inte så långt att det finns något att ta upp direkt. Känner dock att jag börjar tappa intresset lite för boken, men tror att det mest beror på att jag börjar tappa intresset för läsning överlag just nu, och inte pågrund av att den är dålig.

Sidenote: Känner verkligen att dessa inlägg handlar mindre och mindre om min läsning - troligtvis ännu ett tecken på min nalkandes lässvacka hehe.

Källa

Ha det gott allesammans, och dela gärna med er av höjdpunkterna från er egen vecka i kommentarerna!

Kram
Kimberly

2 kommentarer:

  1. Ja SKAM-parodin var så bra! Gillar dock inte Robin alls ehh .. och va har Shadowhunters säsong två tagit slut nu? Då MÅSTE jag ju verkligen ta mig i kragen och se slut den någon gång ..!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Nja, var ju kanske inte den bästa hehe... Inte hela säsong 2 (tror jag) men första halvan liksom så det är typ halv-säsongsfinal (va kanske lite otydlig), tror andra halvan kommer i typ juni kanske (inte alls säker dock), men ja det tycker jag verkligen du borde! Säsong 2 är MYCKET bättre! :D

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: