onsdag 18 januari 2017

Utvald av Meredith Wild

Titel: Utvald
Originalets titel: Hardwired
Författare: Meredith Wild
Antal sidor: 270
Serie: Hacker #1
Förlag: Bookmark
Du kan läsa mer om boken / köpa den här: Adlibris, Bokus eller CDON

”Erica, du kanske förlorar dig själv men med rätt person blir ni tillsammans något som är så mycket större, mer än du kan förstå just nu.”

Handling (tagen från Goodreads): Erica Hathaway är nyutexad från universitet. Medan bästa väninnan lämnar stan för att göra karriär, bor hon ensam kvar i studentlyan och kämpar för att få sin online-butik lönsam. Men Erica är van att klara sig själv. Och när en av de finansiärer hon hittar kräver delägarskap är hon snabb att nobba honom. 
      Enda problemet är att han är drop-dead snygg och fruktansvärt rik. Innan hon ens hunnit förstå vad som händer har han köpt henne en lägenhet i sitt eget hus!

Vad tycker jag: Utvald är en sådan där bok för mig, som jag har väldigt svårt att bilda mig en ordentlig uppfattning kring. Den är liksom ganska bra när man läser den, men sen när den är slut lämnar den inget kvar, och två veckor senare när man sätter sig ner för att skriva om boken kan man inte riktigt minnas vad som gjorde att den kändes bra, men man kan inte heller minnas något som gjorde den dålig. 
      Sådan tur är brukar jag sätta mig ner och skriva ett kortare omdöme på Goodreads på en gång efter att jag avslutat en bok - så lite har jag ändå att utgå , för det finns ju mer att säga om Utvald än att den är en bok som inte lämnar så mycket kvar hos en.
      Till att börja med så var Utvald å ena sidan en bok som var väldigt snabbläst och hade ett högt och uppskattat tempo. Den var underhållande och lättsmält. Å andra sidan, kände jag inte riktigt att jag klickade med karaktärerna. Jag kände ingen överdriven koppling till Erica, och har fortfarande inte bestämt mig för om jag gillar eller stör mig på Blake som kärleksintresse. Han är ju inte direkt någon drömprins, men det finns å andra sidan potential där. Det jag störde mig mest på när det gäller karaktärerna dock, det var Mark. Eller, tja, inte Mark i sig, men hur Erica hanterar hela situationen med Mark på slutet. Ursäkta mig, men vad höll hon på med? Ville bara kliva in i boken, ta henne åt sidan, och skrika åt henne att för fan ta och skärpa sig. Nej, tyckte Erica handlade så fel, och att hela situationen blev så fel att hela boken sjönk i mina ögon. Men, bortsätt från slutet och Mark, var boken bra. Just pågrund av sitt driv, och pågrund av spänningen. På grund av att det var underhållande när man läste den. 
      Jag ska erkänna att jag hade ganska höga förväntningar på Utvald. Romance är inget jag läser överdrivet ofta, men efter mitt senaste fynd inom genren, En enda natt, så letade jag efter en lika gripande, sammanflätad och spännande historia som vi fick uppleva med Natalia och David. Tyvärr är Meredith Wild ingen Simona Ahrnstedt, vår engen svenska romance-drottning, men jag skulle inte heller säga att Utvald bara är kiosklitteratur utan något att komma med. Nu är jag ju ingen expert inom genren, men jag har en känsla av att om man gillar romance och är sugen på bara lite lättläst och spännande läsning fylld med just romance, så är Utvald en bok man borde ge en chans.
      Inte den bästa helt enkelt, men det finns helt klart endel bra saker att hitta i den också!

Tack till Bookmark för recensionsexemplaret!

Har ni själva läst Utvald, eller någon annan bok av Meredith Wild? Dela gärna med er av vad ni tyckte i kommentarerna!

Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: