lördag 28 maj 2016

The Elite av Kiera Cass

Titel: The Elite
Originalets titel: The Elite
Författare: Kiera Cass
Antal sidor: 323
Serie: The Selection #2
Förlag: HarperTeen
Du kan läsa mer om boken / köpa den här: Adlibris, Bokus eller CDON

”It wasn’t like I made his world better. It was like I was his world. It wasn’t some explosion; it wasn’t fireworks. It was a fire, burning slowly from the inside out.”

Handling (från Goodreads): The Selection began with thirty-five girls. Now with the group narrowed down to the six Elite, the competition to win Prince Maxon's heart is fiercer than ever—and America is still struggling to decide where her heart truly lies. Is it with Maxon, who could make her life a fairy tale? Or with her first love, Aspen?
     America is desperate for more time. But the rest of the Elite know exactly what they want—and America's chance to choose is about to slip away.

Vad tycker jag? Jag har fortfarande svårt att sätta fingret på varför - men jag bara fullkomligt ÄLSKAR den här serien! The Selection tog mig med storm när jag läste den, och trotts min rädsla att uppföljaren inte skulle leva upp till mina förväntningar, så föll jag precis lika mycket för The Elite. Natten då jag läste ut boken låg jag uppe till två för att jag bara inte kunde sluta. Det var något med den som gjorde att jag bara fortsatte och fortsatte. Jag blev så uppslukad av historien och karaktärerna att jag bara inte kunde släppa boken ifrån mig - och det var fullständigt fantastiskt!
     Jag kan inte påstå att boken är perfekt för det är den inte. Historien är en aning överdramatiserad, romansen lite för sliskig och America hoppar dessutom väldigt mycket fram och tillbaka i den här boken. Hon är ombytlig och det finns mer än ett tillfälle då jag inte alls håller med om de beslut hon fattar. Ändå kan jag inte göra annat än älska berättelsen! Älska den intensiva romansen, de spännande terroristattackerna och gåtorna som gömmer sig i slottet och Illéas förflutna. Älska godhjärtade Maxton och envisa America, älska deras stormiga förhållande och bokens oväntade twister. 
     Grejen är den att redan från första sidan i The Selection trodde jag mig veta hur allt skulle sluta - jag menar vilken sorts berättelse skulle det här vara om prinsen och prinsessan inte levde lyckliga i alla sina dagar? Men ändå hittar Kiera Cass ständigt nya sätt att överraska mig och styra berättelsen i nya riktningar. Den här serien är så mycket mer än bara några böcker med tjejer i vackra klänningar på framsidan och ju mer jag läser, ju mer inser jag det. 
     The Elite är fylld av romantik, svek och drama när det är som bästa. Och jag kan inte undvika att fullkomligt förälska mig i det.

Vad är era tankar om The Selection-serien?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: