måndag 9 maj 2016

Bokbloggsjerka 6 – 9 maj: Fina och mindre fina omslag

Hej på er! Idag har det varit en måndag med strålande fint väder och just nu - fastän klockan är halv åtta, ligger jag ute i hängmattan och bloggar (klockan kommer inte vara halv åtta längre när ni läser det här, men den var det när jag skrev det i alla fall)! Så fantastiskt mysigt! Älskar det här vädret!

Hur som helst tänkte jag svara på veckans superroliga bokbloggsjerka och den här gången ställer Annika denna fråga: Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

Jag älskar snygga omslag och här är några som jag kommer att tänka på som står i min bokhylla för tillfället:




Rör mig inte! av Tahereh Mafi (och hela serien)
Röd dröttning av Victoria Aveyard
The Selection av Kiera Cass (och hela serien)
Som stjärnor i natten av Jennifer Niven

Sen finns det ju massor av andra snygga, men det här är några av mina favoriter för tillfället!

Och sedan några mindre fina omslag:


Alltså förlåt, älskar The Vampire Academy serien men de svenska omslagen är fasen inte snygga. Och Hungerspelen innan de gav ut dem i nya utgåvor var ju på riktigt rena mardrömmen.

Vilket är det snyggaste omslaget ni har i er ägo?
Kram
Kimberly

4 kommentarer:

  1. Den där versionen av Hungerspelen var verkligen inte snyggt!

    SvaraRadera
  2. Gillar också pocketomslagen till Rör mig inte-trilogin! Speciellt till sista boken :') och ja usch, omslagen till Hungerspelen var sjukt tråkiga förut ... och alltså de har ju typ noll med böckerna att göra också!?! Sån himla tur att de fått nya omslag och att filmen kom och gjorde så att de fick uppmärksamhet, för annars hade en superbrad serie nog blivit lite obemärkt hos oss svenskspråkiga :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh jag vet är några av mina absoluta favoriter tycker de är så otroligt vackra! Eller hur, omslagen gör ju ändå väldigt mycket så är också glad att de fått flera nya - och mycket snyggare - omslag, annars hade serien kanske faktiskt gått en hel del förbi och det hade ju varit jättesynd för den är ju verkligen så himla bra!

      Radera

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: