måndag 14 mars 2016

Bokbloggsjerka 11-14 Mars: Min inställning till ljudböcker

Måndagar är knappast min favoritdag i veckan, men idag är det i alla fall dags för bokbloggsjerkan som Annika håller i varje vecka, vilket alltid är kul! Veckans fråga är:

Vilken är din favorit när det gäller ljudböcker (bok, uppläsare eller både och)?

Ärligt talat lyssnar jag i princip aldrig på ljudböcker. Antingen läser jag, eller om jag vill lyssna på något så lyssnar jag på musik eller slötittar på någon serie.

När jag var liten å andra sidan lyssnade jag på desto mer ljudböcker. Framförallt för att jag och min syrra delade rum, och hon inte kunde somna om hon inte hade något ljud på. Så vi lyssnade oss igenom allt möjligt: Hela Narnia serien, Harry Potter, Laura Trenters böcker och alla möjliga sagor. Vilket, nu när man tänker efter, faktiskt var ganska så mysigt. Kommer inte ihåg någon speciell uppläsare jag störde mig på direkt - det enda jag minns är att han som läste Narnia hade en så himla mysig röst, som en gammal morfar som läser godnattsagor för en, typ.

Det enda som å andra sidan väll inte var sådär jättemysigt var att jag inte kunde somna medan ljudböckerna var igång, så jag låg alltid vaken till CD var slut och sedan tassade jag upp ur sängen och stängde av CD-spelaren. Vad offrar man inte för sin systers skull?

Men i grund och botten hade jag inte velat vara utan alla de där ljudböckerna heller. De kantar hela min barndom på ett härligt sätt.

Egentligen borde jag kanske börja lyssna på fler ljudböcker? Känns bara som om jag kommer vara mycket mer petig med uppläsare idag, än när jag var typ åtta, vilket kanske kan bli ett problem. Jag är ju så van vid att bara ha böckerna i mitt huvud, inte höra dem från någon annan. Men det är ju värt att prova i alla fall.

Hur är er inställning till ljudböcker? Några rekommendationer?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: