måndag 8 februari 2016

Bokbloggsjerka 5 – 8 februari: Fiktiva bästa vänner?

Idags för Bokbloggsjerka! Den här gången är frågan från AnnikaTopp 5 fiktiva karaktärer som du önskar vore dina bästa vänner (böcker/film/tv)

Så, okej det här var svårt. För det finns ju så många att välja emellan! Och samtidigt känns det ganska svårt att föreställa sig endel av dem i min vardag - jag menar att försöka se framför mig hur jag å Katniss tar en fika på stan och pratar om problemen i vår vardag över en frappion går väll inte riktigt ihop. Men det var en superkul fråga, och efter lite grubblande kom jag fram till de här:

Cath och Levi från Fangirl:
Alltså åh vad jag älskar båda dessa karaktärer! Cath liknar mig på så många sätt och hon verkar så otroligt mysig och härlig! Och Levi, alltså åh, Levi, typ en av de finaste människorna jag läst om någonsin. Älskar honom!

Hela Harry Potter gänget:
Som jag skulle vilja flytta in på Hogwarts och bara hänga i Gryffindors uppehålls rum. Men måste jag välja en så blir det nog ändå Hermione, för har alltid känt att jag har en starkare kontakt till henne än de andra. Kanske för att vi båda är nördar, vem vet.

St. Clair från Anna och den franska kyssen
Han verkar ha den där energin ni vet, som bara strålar ut från vissa människor. Den där härliga energin som bara drar in en. Sen verkar han också vara sådär upplyftande spontan (något jag skulle behöva betydligt mycket mer av i mitt liv) och bara härlig!

Kenji från Shatter Me-Trilogin:
Fina Kenji, så härlig, så rolig och bara underhållande. Känns så konstigt att säga det om en person, men det är han. Han är verkligen underhållande, att umgås med honom tror jag sällan skulle bli tråkigt. Och så är han ju så fin också.

Stiles från Teen Wolf:
Alltså Stiles! Så underbar!

Honorable mentions: Carrie Bradshaw från The Carrie Diaries (serien!), Reagan från Fangirl, Bonnie och Damond från The Vampire Diaries och Aria från Pretty Little Liars (ja, jag kollar fortfarande på PLL, och jag vet att den här serien har blivit så himla utdragen men kan inte låta bli att älska den ändå).


Vilka skulle era fiktiva-bästa vänner vara?
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: