måndag 1 februari 2016

Bokbloggsjerka 29 januari – 1 februari

Jag vet att Annikas bokbloggsjerka är väldigt populär bland många av de bokgloggar jag följer, och det verkar som ett väldig roligt inlägg att köra under helgen, så tänkte att det kanske är dags för mig att hoppa på!

Veckans fråga är: Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Svar: Ja! Och min absolut första tanke går till We Were Liars, för ärligt talat har en bok nog aldrig överraskat mig så mycket. Självklart, när jag började närma mig bokens ände så började jag ana delar av det som hände - men jag såg verkligen inte slutet komma! Jag hade aldrig kunnat gissa den vändningen berättelsen skulle ta när jag började läsa. We Were Liars visade sig vara en helt annan berättelse än den jag trodde det skulle vara. Vilket var helt fantastiskt. Och vackert. Och tragiskt. Har ni inte redan läst den så gör det!

Sen kommer jag faktiskt inte att tänka på någon annan. Både Röd drottning och Pandemonium (andra delen i Delirium-trilogin) hade ganska chockerande vändningar, men jag hade fått dem båda spoilade för mig, så de fick ingen riktig effekt tyvärr.

Hoppas ni alla har en bra måndag!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: