måndag 10 augusti 2015

BookTubeAThon 2015 - Sammanfattning

Så BookTubeAThon är nu över. Hela veckan har gått, och endel böcker har ändå hunits med (vill ni läsa mitt första inlägg om BookTubeAThon kan ni göra det HÄR).

Böckerna det slutade med att jag läste var:



Outtalat av Sarah Rees Brennan (påbörjad innan)
My Life Next Door av Huntley Fitzpatrick


För er som följt bloggen så vet ni kanske att det här inte var böckerna det var planerat att jag skulle läsa...My Life Next Door och Fangirl stod inte på listan, utan jag planerade istället att läsa Katherine-teorin av John Green och Unearthly av Cynthia Hand. Men nu råkade det bli så att jag i början av veckan åkte iväg till biblioteket och bara kunde inte hålla mig borta ifrån Fangirl och My Life Next Door. Men tror de kan passa in helt okej med utmaningarna i alla fall.

Utmaningarna:
1. Read a book with blue on the cover: Fangirl (okej framsidan är inte exakt blå, men i närheten, right? Annars passar ju både Sommaren jag blev vacker och My Life Next Door in på den här)
2. Read a book by an author who shares the same first letter of your last name (lyckades inte hitta en sådan bok, men hade troligtvis inte haft tid att läsa en till bok i alla fall)
3. Read someone else's favourite book: Sommaren jag blev vacker (som orginalplanen)
4. Read the last book you acquired: Outtalat (orginalplanen igen) 
5. Finish a book without letting go of it (alla böcker var för långa för det tyvärr)
6. Read a book you really want to read: My Life Next Door
7. Read seven books

Så totalt fyra utlästa böcker och fyra klarade utmaningar. Ganska nöjd faktiskt. Recensioner på alla böcker utom My Life Next Door är redan upplagda, och My Life Next Door håller jag på att recensera för tillfället så troligtvis kommer den senare idag. 

Om du själv var med i BookTubeAThon får du gärna kommentera hur det gick för dig här nedan!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: