onsdag 5 augusti 2015

Book Haul: Lite loppisfynd?

Hej på er! I måndags var jag på biblioteket och kom hem med två böcker (bara två, jag vet blev chockad själv) och idag var jag även på en loppis som sålde böcker för 10kr styck och köpte hela fyra stycken. Så tänkte dela med mig av dem här, men först berätta lite om hur det går för mig i BookTubeAThon (läs mer om det HÄR)! Sedan sist har jag läst ut Outtalat av Sarah Rees Brennan (recension kommer snart), och även Fangirl av Rainbow Rowell... Jag vet det var inte en av dem jag hade tänkt läsa. Men efter att lånat hem den från biblioteket kunde jag inte hålla mig borta hehe, så nu får vi se vilka fler böcker jag klämmer in under veckan. Nästa bok att plocka upp blir i alla fall Sommaren jag blev vacker av Jenny Han.


Böckerna från biblioteket:

Fangirl av Rainbow Rowell 
Började läsa den här boken igår - bröt lite emot BookTubeAThon planen, hehe, och avslutade den typ nu. För några minuter sedan. Och har bara en sak att säga: Älskar!

My life next door av Huntley Fitzpatrick 
Jättetaggad på att läsa den här boken!

Böckerna från loppisen:

En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella
De böcker jag läst tidigare av Kinsella har jag älskat, så vi får väll se vad jag tycker om den här. Gillar filmen i alla fall.

Stolthet och fördomar och zombier av Jane Austen och Seth Grahame-Shith
Hört bra om den här boken men har ärligt ingen aning om vad den handlar om. Jane Austen? Zombier? Vi får väll se. Boken var i bra skick - och jag menar tio kronor, så mycket hade jag ju inte att förlora. 

Den tredje dagens Kyla och Nu är Mörkrets tid av John Marsden
Som jag har letat efter de här böckerna! De trycks inte längre, och jag älskar den här serien! Har 1:an, 2:an, 5:an, 6:an och 7:an (hur jag fick tag på dem alla är en lååång historia), så de enda som saknas är tvåan och trean...och vilka är det jag hittar ståendes på en hylla huller om buller med massor av andra bagangnade böcker om inte tvåan och trean! De är inte i bästa skicket (en är till och med skriven i) men nu har jag hela den kompletta serien och jag skulle inte kunna vara lyckligare. Nu vet jag att de här böckerna kan vara lite svåra att komma över - tror inte ens mitt bibliotek har alla - men tipsar verkligen om dem. Första boken heter Imorgon när kriget kom, och är verkligen underbar!

Har ni själva kommit över några nya böcker på senaste tiden? Dela med er!
Kram
Kimberly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senast publicerat:

Mjölk och honung av Rupi Kaur

Titel : Mjölk och honung Originalets titel : milk and honey Författare : Rupi Kaur Antal sidor : 204 Serie : - Förlag :  Mima Förlag ...

Populära inlägg: